Zmiana warty. 42. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych
Dwoma najlepszymi filmami Konkursu Głównego w moim przekonaniu były "Wieża. Jasny dzień" Jagody Szelc oraz "Cicha noc" Piotra Domalewskiego. Doceniło je także jury – reżyserka pierwszego z filmów odebrała nagrody za debiut reżyserski i scenariusz, a reżyser drugiego z nich został nagrodzony Złotymi Lwami. Debiutancki film Jagody Szelc to coś, czego w polskim kinie od dawna nie było.
Varia
Cichy boom na Azję
Przywołany już esej Bogny Konior stanowi trafne zwieńczenie tej niejednorodnej publikacji, zachęcając do renegocjacji granic: narodowych, estetycznych, gatunkowych i myślowych. Do próby rezygnacji ze schematów i podziałów na to, co popularne, a co artystyczne; co dobre, a co złe; wreszcie: co azjatyckie, a co nie.