Ekrany
  • odkrycia
  • kino współczesne
  • historia kina
  • seriale i gry video
  • Ekrany
  • Menu
  • EN
  • odkrycia
  • kino współczesne
  • historia kina
  • seriale i gry video
Varia

Moja siostra Iga zrobiła webdoca

Może dlatego tak bardzo fascynują mnie filmy dotykające pamięci, na czele z Tam, gdzie rosną poziomki (1957) Bergmana, który obejrzałam po raz pierwszy w Chlebiotkach. Pamiętam ten wieczór –...

Socialist Entertainment – Special issue of the Journal of Film & Media „Ekrany”

Polish film journal “Ekrany” is proud to present a special issue on Eastern European popular cinema. The publication is the result of our collaboration with Leibniz-Institut für Geschichte und...
Zmiana warty. 42. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Marta Maciejewska Dwoma najlepszymi filmami Konkursu Głównego w moim przekonaniu były "Wieża. Jasny dzień" Jagody Szelc oraz "Cicha noc" Piotra Domalewskiego. Doceniło je także jury – reżyserka pierwszego z filmów odebrała nagrody za debiut reżyserski i scenariusz, a reżyser drugiego z nich został nagrodzony Złotymi Lwami. Debiutancki film Jagody Szelc to coś, czego w polskim kinie od dawna nie było.
Varia Cichy boom na Azję Jakub Przybyło Przywołany już esej Bogny Konior stanowi trafne zwieńczenie tej niejednorodnej publikacji, zachęcając do renegocjacji granic: narodowych, estetycznych, gatunkowych i myślowych. Do próby rezygnacji ze schematów i podziałów na to, co popularne, a co artystyczne; co dobre, a co złe; wreszcie: co azjatyckie, a co nie.
Najnowszy numer >> Spis treści zamów EKRANy
call for papers
nr 69 nr 68
  • o nas
  • nasz kanał YouTube
  • prenumerata
  • archiwum numerów
  • kryteria naukowe
  • dla autorów
Partnerzy
Redakcja EKRANów:
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ,
ul. Łojasiewicza 4, Kraków, pok. 3.222
redakcja.ekrany@gmail.com
www.facebook.com/EKRANy

© 2023 Ekrany